Kopen of huren?
U heeft nieuwe huisvestingsplannen of u wil bedrijfsruimte aankopen om vervolgens te verhuren tegen een goed rendement? Los van alle drukte rondom uw bestaande bedrijfsvoering moet u nu ook gaan nadenken over alle facetten van de aankoop. Of juist huren?
In onderstaand overzicht kunt u in een oogopslag zien wat de makelaar voor u kan betekenen.
MEER WETEN
Bel of mail direct
Persoonlijke begeleiding
Om u goed te kunnen begeleiden bij het vinden van geschikte bedrijfshuisvesting leer ik graag uw bedrijf kennen en wat u belangrijk vindt in de toekomstige bedrijfshuisvesting.
Programma van eisen
In de programma van eisen komen uw eisen en wensen zoals locatie, ligging, oppervlakte, parkeerplaatsen, uitbreidingsmogelijkheden. Voor een goed rendement wordt gekeken naar de courantheid, verhuurbaarheid en financiele kengetallen zoals een return-on-investment.
Bezichtigingen
Na een eerste selectie van bedrijfspanden volgen de bezichtigingen met de aankoopmakelaar. De bevindingen bespreken we wordt de volgende stap uitgezet. Tijdens de bezichtiging let de aankoopmakelaar vooral op de bouwkundige staat van het bedrijfspand en stelt de juiste vragen.
Prijsonderhandeling
Als we het ideale bedrijfspand hebben gevonden voert de aankoopmakelaar de onderhandelingen over de prijs. De aankoopmakelaar behartigt uw belangen en weet vanuit commercieel oogpunt hoe het gesprek aan te gaan met de verkoopmakelaar. Zodoende zal de aankoopmakelaar de beste prijs voor u uit onderhandelen.
Juridische documenten
De aankoopmakelaar vraagt alle juridische documenten omtrent het bedrijfspand op bij de verkoper en controleert deze. Documenten zoals de leveringsakte, splitsingsakte, akte van erfpacht en eventueel de VvE documenten. Bijzonderheden worden met u doorgenomen.
Informatiecheck Kadaster & Gemeente
De aankoopmakelaar checkt de informatie bij de gemeente, Kadaster en bodemloket inzake bestemming, gemeentelijke aanschrijving, verontreiniging, ondergrondse tanks en publiekrechtelijke verplichtingen.
Ontbindende voorwaarden
Ontbindende voorwaarden worden opgenomen om de financiering of de noodzakelijke vergunningen rond te krijgen, tegenvallende resultaten bouwtechnische keuring, indien de herstelkosten van gebreken boven een bepaald bedrag uitkomen,. De verkoper kan ook aanspraak maken op ontbindende voorwaarden.
Koopovereenkomst
Zaken als de eigendomsomschrijving, koopsom, ontbindende voorwaarden, waarborg of bankgarantie, levering, notariskeuze, hoe te handelen bij niet nakoming van afspraken worden vastgelegd in de koopovereenkomst. De koopovereenkomst licht de aankoopmakelaar aan u toe. U kunt gaan tekenen!
Geen wettelijke bedenktijd
Bij de aankoop van een bedrijfspand geldt geen wettelijke bedenktijd. Dit in tegenstelling tot koop van een woonhuis. De koopovereenkomst is bindend na de ondertekening.
Notaris & sleuteloverdracht
Het grote moment is aangebroken! Op de dag van levering vindt de eindinspectie plaats. Vervolgens ondertekening van de leveringsakte bij de notaris en ontvangst van de Sleutels.
Tarief
De tarief voor de aankoop of aanhuur wordt in samenspraak met u besloten en hangt af van de werkzaamheden.
Kennismaking
Nivita Makelaars komt graag bij u langs voor een persoonlijk gesprek. Dat kan bij u op kantoor of op een ander gezellig plekje.
Volg ons op Facebook!
Blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen binnen de huizenmarkt
Volg ons op Facebook!
Blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen binnen de huizenmarkt